Consolele au luat-o înaintea televizoarelor: tridimensional fără ochelari
E adevărat, nu ar fi prima dată când cel mai important eveniment mondial dedicat industriei jocurilor video, Electronic Entertainemnt Expo (E3- Los Angeles), este dominat de cei trei mari producători de console: Nintendo, Sony, Microsoft. Sigur, în jurul lor un întreg ecosistem format din studiouri, producători de jocuri video sau alţi "terţi", fiecare cu importanţa sa în mecanismul global al virtualului, al ludicului, al fanteziei, şi nu în ultimul rând al financiarului cu presiuni şi... depresiuni.
E greu de spus care dintre cei trei giganţi va avea un succes mai mare la vânzările de sfârşit de an şi în prima parte a anului viitor. Pe scurt, schema e simplă: Nintendo ne pune în braţe un 3DS fără ochelari, Microsoft va vinde Project Natal sub denumirea de Kinect, iar Sony transformă PS3 într-o maşinărie capabilă să ruleze jocuri 3D şi aruncă pe piaţă, din toamnă, un nou controller.
Poate să li se pară suficient celor de la Nintendo să anunţe că au o consolă pe care te poţi juca 3D fără să mai stai cu ochelarii speciali pe nas şi să începi să visezi milioane şi milioane de dolari. Numai că nivelul atins de tehnologie impune nişte limitări în modul în care utilizezi noul 3DS. În acelaşi timp, oficialii companiei promit că nu vor "îngropa" Wii, eventual vor adăuga noi titluri (a se citi mai degrabă continuări, versiuni noi...).
După cum era prezentat în diverse filmuleţe prezente pe YouTube încă de anul trecut, "Project Natal" de la Microsoft părea un concept/produs care să implice întreaga familie în derularea jocurilor video. Rebranduit drept "Kinect", tehnologia permite "comunicarea" prin senzori de mişcare şi camere video. Noua tehnologie de la Microsoft ar trebui să fie pe piaţă din 4 noiembrie.
În sfârşit, Sony anunţă că PS3 (apr