Preţul de achiziţie mic, nu înseamnă neapărat şi faptul că reviziile la automobil te vor costa la fel de puţin. Ţi-ai cumpărat maşină nouă? Fii pregătit, pentru că urmează o perioadă în care o să mai scoţi bani din buzunar pentru costurile legate de întreţinere.
Majoritatea românilor nu iau în calcul costurile legate de întreţinerea maşinii, pentru că cea mai mare parte a reparaţiilor sunt acoperite de garanţie. Adevărul a încercat să facă o radiografie a costurilor pentru autoturismele cu preţul mai mic de 10.000 de euro.
Cele mai mici tarife la revizii sunt înregistrate de automobilele din clasa mini sau mică, ce dispun de motoare cu o capacitate de sub 1,4 litri. Explicaţia este simplă. În costurile de revizie, o cotă importantă o are uleiul pentru motor, iar un propulsor mai mare are nevoie de mai mult ulei, astfel creşte şi costul reviziei. Totodată, mai există şi binecunoscuta diferenţă de preţ între revizia la un motor diesel şi cea la unul pe benzină.
La Dacia, reviziile sunt efectuate la un interval de un an sau la 20.000 de kilometri, pentru motoarele pe benzină şi 15.000 de kilometri, la cele pe motorină. Cea mai ieftină revizie pentru Logan, maşina cel mai bine vândută de la Dacia, este pentru modelul cu motorul pe benzină de 1,2 litri şi 75CP. Costă 85,3 euro cu TVA. Cea mai costisitoare revizie pentru aceeaşi marcă este la motorul diesel de 1,5 litri şi 70 CP, care ajunge la 129,16 euro.
Pentru Chevrolet Spark, una dintre cele mai ieftine maşini noi de pe piaţă, costul total pentru aproximativ 105.000 kilometri de exploatare, adică şapte revizii, este de 4.412 lei. Asta ar însemna aproximativ 70 de lei o vizită la service pentru revizie. Totuşi, reprezentanţii Chevrolet România menţionează că aceste valori reprezintă costurile medii ale reviziilor, fiecare reparator autorizat al mărcii americane având propria politică de tarifare