Leonardo, cel mai mare retailer local de încălţăminte şi marochinărie, intrat în insolvenţă în a doua parte a anului trecut cu datorii de 100 mil. euro, a anunţat că şi-a stabilizat vânzările în cele 137 de magazine deţinute la cel puţin 200.000 de euro zilnic.
"Strategia preţurilor medium-low a funcţionat. Acum Leonardo vinde de 200.000 de euro pe zi, iar businessul s-a stabilizat. În lunile trecute nu am resimţit scăderi ale consumului", a declarat pentru ZF Radu Lotrean, asociat coordonator la Casa de Insolvenţă Transilvania, responsabilă cu reorganizarea judiciară a companiei deţinute de omul de afaceri orădean Florin Panea.
Au scăpat de stocuri cu preţuri ce nu trec de 30 euro
Planul de reorganizare judiciară pus pe hârtie în noiembrie 2009 a inclus, pe lângă închiderea a circa 50 de magazine neprofitabile, şi scăderea preţurilor la raft. Iniţial în vitrinele magazinelor şi în mijlocul fiecărui stand au apărut pancarte roşii care anunţau reduceri de până la 80%. Cu preţul de a-şi micşora marja de profit, orădeanul a făcut pasul următor, plasând toate produsele comercializate pe segmentul medium-low, cu preţuri de maximum 30 de euro. Chiar dacă după câteva luni intenţia companiei a fost să renunţe la această strategie, pe termen lung s-a dovedit a fi cea mai eficientă, capabilă să diminueze masiv stocurile acumulate.
La un preţ mediu de 20 de euro pe produs, Leonardo vinde zilnic 10.000 de produse în toată reţeaua, adică circa 73 pe fiecare unitate, potrivit estimărilor ZF. Vânzările lunare de 200.000 de euro ar putea genera anual încasări de cel puţin 73 de milioane de euro, potrivit estimărilor ZF. Pentru 2009 compania a anunţat scăderea cifrei de afaceri de la 135,9 mil. euro la 100 de milioane de euro, pe fondul reducerii masive a numărului de puncte de vânzare.
"În prezent suntem cu plăţile la zi, băncile permit eşalonare