UniCredit va contacta cele 50.000 persoane fizice şi IMM, pentru a le oferi soluţii de restructurare, în
contextul diminuării veniturilor
UniCredit va contacta clienţii bugetari din portofoliu, care reprezintă circa 10% din total clienţi de retail, de 50.000 persoane fizice şi IMM, pentru a le oferi soluţii de restructurare, în contextul diminuării veniturilor, a declarat Zoltan Major, vicrepreşedinte al diviziei de retail a băncii. "Considerând condiţiile actuale şi măsurile luate (de ajustare a cheltuielilor bugetare), care după părerea mea sunt foarte importante şi necesare, noi vrem să contactăm clienţii bugetari cu scopul de a le oferi soluţii pentru a-i ajuta în contextul diminuării veniturilor", a spus ieri Major, informează Mediafax. El a menţionat că banca are în prezent peste 500.000 de clienţi de retail, respectiv persoane fizice şi IMM-uri cu o cifră de afaceri de până la 3 mil. euro. Oficialul UniCredit a menţionat că portofoliul de clienţi bugetari reprezintă în jur de 10% din totalul clienţilor de retail. "Sperăm că bugetarii vor putea să îşi plătească ratele, dar clienţii vor decide dacă vor să beneficieze de măsuri de restructurare. Nu aşteptăm să vedem întârzieri la plată, ci mergem la ei", a mai arătat Major.
Anul viitor, consumul privat va reîncepe
Pe de altă parte, el a precizat că încă nu s-a observat o revenire din punctul de vedere al creditelor neperformante de pe segmentul de retail. "Aşteptările noastre erau ca, din a doua parte a anului, să avem o micşorare (a creditelor neperformante - n.r.). De fapt, în ultimele două luni, am văzut o îmbunătăţire a situaţiei", a spus Major.
El anticipează o întârziere a reluării consumului în urma măsurilor anunţate pentru ajustarea fiscală, dar speră ca în ultimul trimestru din 2010 sau în primele trei luni ale anului viitor consumul privat să reî