Creditarea rapidă şi fără prea multă bătaie de cap, văzută prin ochii unor clienţi cu opinii diferite. Sursa: NorthFoto
Unică pe piaţă atât ca dobânzi, dar şi ca strategie de marketing, compania Provident a reuşit să atragă de partea ei o serie de clienţi care sunt mulţumiţi de ser vicii, dar şi unii care îi apostrofează pentru modul în care îşi des făşoară businessul. În realitate, singurii săi competitori pot fi rudele, vecinii sau cunoştiin ţele clienţilor, care le pot împrumuta sume mici fără dobânzi uriaşe.
Provident este cunoscută ca fiind compania de creditare cu cele mai mari dobânzi din piaţă, DAE (dobânda anuală efectivă - n.r.) poate ajunge şi la aproximativ 520%, adică de 15 ori mai mare decât valoarea practicată de băncile de pe piaţa locală la ora actuală.
Avantaje versus dezavantaje
Avantajele oferite de in stituţia financiară nebancară (IFN) sunt în primul rând că nu i se cer solicitantului prea multe acte, nici nu este verificat la Biroul de Credite şi nici nu contează dacă a avut sau are alte împrumuturi. Dezavantajul este DAE uriaşă şi faptul că rata trebuie achitată săptămânal, în timp ce la restul creditorilor se achită lunar. EVZ a pus pentru dumneavoastră, în oglindă, două cazuri ale clienţilor Provident. Unii care au luat credite de la IFN şi sunt mulţumiţi, şi alţii care nu vor să mai audă de această companie.
Pe de o parte, o avem pe Mariana Marin, care a ajuns din 2007 până acum să ia opt credite şi continuă pentru că nu vrea să mai audă de bănci. Iar de cealaltă parte îl avem pe fiul unui debitor, care contestă contractele făcute de tatăl său şi care susţine că Provident nu respectă nici regulile Băncii Naţionale a României şi nici pe cele impuse de Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC).
RELAŢIE ÎNDELUNGATĂ
Clientul fidel: opt credite î