Reclamele din comunism, cu şabloane din care nu se ieşea, sunt acum o delicatesă pentru utilizatorii de internet. Ele serveau atât promovării unui produs sau serviciu, cât şi propagandei comuniste. La sfârşitul unei reclame la CEC, pe care o prezentăm mai jos, o fetiţă spune: "Aha, când voi fi mare, o să fiu şi eu harnică şi econoamă ca o albinuţă".
"De ce fac albinele miere? Ca să avem noi cu ce să ne-ndulcim?", îl întreabă o fetiţă pe bunicul apicultor. "Nu, Oana, o fac pentru ele şi reprezintă economia de hrană pentru iarnă, când nu vor mai găsi flori. Noi putem aduna numai ce le prisoseşte. Ştii că şi noi, oamenii, avem un stup. Casa de Economii şi Consemnaţiuni, unde ne depunem banii ce ne prisosesc la un moment dat, pentru a fi păstraţi în siguranţă. Dar nu numai atât, ci şi sporiţi prin dobânzi sau câştiguri", răspunde bătrânul.
Durata clipurilor nu era o problemă, întrucât statul era atât cumpărătorul, cât şi vânzătorul de spaţiu publicitar. Interesant este că fetiţa, spre deosebire de bunic, nu avea costum de protecţie.
Notă: reclama nu este din 1978, ci din a doua jumătate a anilor '80
Frumuseţe de la Electrometalica Ploieşti
Trecem la o reclamă la aparatele de înfrumuseţare produse de Electrometalica Ploieşti. Fie că este vorba de Vapozon (pentru tratarea tenului), "casca pliantă pentru coafură" sau Galvanoderm (aparat pentru tratarea acneei), toate erau propuse pentru "unităţile de coafură şi cosmetică".
Acum, Galvanoderm, dar mai ales Vapozon, se vând pe site-urile de licitaţii sau prin anunţuri pe internet, semn că lumea le-a apreciat cândva atât de mult încât le doreşte şi acum.
"Start în proba de inteligenţă tehnică şi creaţie"
Aşa începe reclama care lăuda Dacia 1100, primul autoturism românesc fabricat în serie. Produsul era "în acord deplin cu atâtea alte dovezi de maturitate dovedite de industria