Agenţiile de turism au lansat o multitudine de oferte de minivacanţe de cumpărături în capitalele europene, unde magazinele de firmă practică reduceri, începând cu sfârşitul acestei luni, de până la 75%. Mii de turişti îşi pun „banii la ciorap“ în timpul anului special pentru a pleca două-trei zile la o raită zdravănă de cumpărături prin Viena, Barcelona sau Budapesta.
H&M intră în România în primăvara lui 2011
Una dintre cele mai căutate destinaţii de shopping în perioada reducerilor este Viena, capitala Austriei. Cele mai bune centre şi artere comerciale sunt Shopping Center, Donau Zentrum şi Maria Hilfer Strasse, înţesate de magazine cu preţuri foarte accesibile, care încep de la un euro pentru un tricou şi cinci-şase euro în cazul încălţămintei.
Turiştii cu dare mai multă de mână aleg Stephanplatz, piaţă situată în apropierea celebrei catedrale Sfântul Ştefan. Străduţele din Stephanplatz sunt înţesate de buticuri ale unor firme premium renumite, precum Prada, Armani sau Chanel, care şi acestea, la rândul lor, practică reduceri de peste 20% la absolut toate produsele.
Cei care merg cu maşina la Viena pot cumpăra haine şi încălţăminte la cele mai mici preţuri din complexul comercial Pandorf, situat pe autostrada care leagă Viena de Budapesta. Complexul are peste 150 de magazine cu branduri celebre precum Mango, Puma sau Nike, iar preţurile sunt chiar şi de două-trei ori mai mici decât cele cu care suntem obişnuiţi în România. O destinaţie bună şi mai apropiată de shopping este Budapesta, ideală mai ales pentru românii din nordul şi vestul ţării. La ieşirea din Budapesta spre Viena există complexul comercial Premier Outlet, unde preţurile sunt chiar un pic mai mici decât la Pandorf, iar magazinele de firmă abundă la tot pasul.
Preţuri mici la Barcelona
Un alt oraş luat cu asalt de turiştii dornici de shopping, şi nu numai, este Bar