Consiliul Naţional al Audiovizualului a acordat amenzi de peste jumătate de milion de lei în perioada ianuarie-iunie 2010. OTV, televiziunea lui Dan Diaconescu, a atras în prima jumătate a acestui an sancţiuni în valoare totală de 210.000 de lei.
Televiziunile naţionale n-au fost cuminţi nici în acest an şi au primit de la Consiliul Naţional al Audiovizualului numeroase sancţiuni şi somaţii pentru încălcarea legislaţiei.
Mai citeşte şi:
O vară „călduţă" la TV
De departe cea mai amendată televiziune este cea condusă de Dan Diaconescu, post care a atras 14 sancţiuni în valoare totală de 210.000 de lei.
Motivele amendării au fost multiple. Unul dintre acestea a fost depăşirea spaţiului publicitar în mai multe rânduri. OTV a fost taxată cu 30.000 de lei după ce a difuzat peste o oră de publicitate în plus faţă de spaţiul alocat de lege.
Televiziunile, tot mai vulgare
Nu este prima dată când OTV difuzează mai multă publicitate. Tot anul acesta, postul TV a mai primit două sancţiuni de câte 20.000 de lei, pentru depăşirea cu 55 de minute a spaţiului alocat de lege. „Televiziunea poporului" a mai fost taxată cu 30.000 de lei pentru publicitate mascată.
Tot OTV a reuşit să atragă în cadrul unei singure şedinţe a Consiliului trei amenzi în valoare totală de 25.000 de lei: una pentru divertisment vulgar şi violent (5.000 de lei), alta pentru o serie de emisiuni denigratoare la adresa mărcii de ciocolată Heidi (10.000 de lei), iar a treia pentru o emisiune în care acuza un poliţist de săvârşire a unui viol fără să aducă dovezi (10.000 de lei).
Din cauza crizei, unele televiziuni nu mai ţin cont de lege şi depăşesc în repetate rânduri limita admisă. Realitatea TV a fost sancţionată cu 10.000 de lei pentru că a difuzat mai multă publicitate decât este permis. Postul Kanal D a atras şi el sancţi