Cupa Mondială este prilejul favorit al producătorilor de bere, deoarece le oferă ocazia de a-şi face reclamă şi de a vinde cantităţi foarte mari din licoarea considerată aliment. Sursa: Simona Diaconu
Suporterii englezi golesc halbă după halbă, rafturile magazinelor din Coreea de Sud se golesc imediat, iar producătorii niponi văd profitul crescând, pe măsură ce vânzările sporesc. De la un capăt la altul al lumii, microbiştii au captat atenţia producătorilor de bere, care de abia au aşteptat Cupa Mondială (CM) 2010 din Africa de Sud pentru a face livrări mai mari.
Dacă echipa naţională câştigă, retailerii sunt încurajaţi să comande mai multă bere, spune purtătorul de cuvânt al producătorului nipon al berii Kirin, Shinya Izumi.
Chiar dacă naţionala României nu s-a calificat la CM 2010, microbiştii au vizionat meciurile alături de prieteni, cu o halbă de bere în mână.
"Fotbalul este un fenomen care transcede graniţele naţionale şi, în plus, se ştie că românii sunt mari iubitori de fotbal. Deschiderea mult aşteptatului Campionat de Fotbal, la care se adaugă vremea frumoasă din ultima perioadă, a adus tot mai mulţi români în baruri sau pe terase, pentru că momentele plăcute merg bine cu o bere", spune Constantin Bratu, directorul general al Asociaţiei Berarii României.
Chinezilor le place berea
În China, cea mai mare piaţă de consum din lumea, principalul jucător de pe piaţa berii, Tsingtao, a raportat vânzări duble de la începutul CM 2010, faţă de perioada de dinainte de debutul turneului final, respectiv 42.000 de sticle pe zi.
Pe 12 iunie, în seara în care a avut loc festivitatea de inaugurare a CM 2010 din Africa de Sud, pub-urile au fost neîncăpătoare pentru englezii microbişti, dornici să bea o bere bună. Englezii au servit peste 9 milioane de pinte de bere, în valoare de 42 de milioane de