Lorand Szarvadi, directorul general şi fondatorul Domo, a decis recent să încerce să răscumpere compania de la fondul de investiţii Trans Balkan Investment (fostul Equest Investment Balkans), care a achiziţionat firma în 2007, în acelaşi timp cu retailerul bulgar Technomarket. Astfel, împreună cu fondatorul Technomarket, Szarvadi a înaintat o ofertă nesolicitată către Trans Balkan Investment (TBI).
Cât va plăti Szarvadi pentru răscumpărarea Domo, în condiţiile în care în urmă cu trei ani antreprenorul a încasat de la Equest în jur de 25 mil. euro alături de familia Hegeduş, potrivit estimărilor realizate de ZF în momentul tranzacţiei. Analiştii apreciază că valoarea tranzacţiei va fi mult sub preţul de 75 de milioane de euro plătit de Trans Balkan Investment (TBI) în urmă cu trei ani pentru 75% din acţiunile Domo, dacă fondul de investiţii va accepta oferta lui Szarvadi.
Reprezentanţii Domo nu au dorit să facă declaraţii referitoare la ofertă, întrucât aceasta este în prezent negociată.
"În niciun caz valoarea nu se va apropia de cea de acum trei ani", a declarat Andrei Cionca, managing partner al Casei de Insolvenţă Transilvania, care coordonează planul de reorganizare şi ieşire din insolvenţă pentru electroretailerul Flanco, unul dintre principalii competitori ai Domo. Cionca a adăugat că în perioada anterioară pentru evaluarea unei companii cel mai des utilizate metode erau cele care foloseau ca indicatori principali EBITDA (profitul companiei înainte de achitarea taxelor, dobânzilor şi amortizărilor), vânzările nete şi fluxurile de capital.
"La final, în funcţie de negociere, se poate ajunge la un cu totul alt preţ faţă de cel de evaluare. Probabil că metoda de bază rămâne acum analiza fluxurilor de capital, discounted cash - flow, pentru că poate genera o predicţie cvasistabilă. Metoda multiplilor EBITDA este un mijloc secundar acum", a