Satu Mare este singurul oraş în care adminsitraţia publică funcţionează bine şi cu deficit de personal, cel puţin comparativ cu alte municipii din ţară. Primarul Ilyes spune că adminsitraţia locală funcţionează foarte bine şi că lucrurile merg bine,
Dacă alte oraşe din România se confruntă cu disponibilizările în masă în sistemul public, având mult prea mulţi angajaţi decât permite legea, în Satu Mare totul merge ca pe roate. Mai mult de atât, acolo unde este „exces” de angajaţi, locuitorii oraşului nu sunt atât de mulţumiţi precum sătmărenii cu aproape jumătate din personalul necesar.
„Adminsitraţia în alte oraşe nu funcţionează atât de bine precum cea de la noi. Deşi nu avem suficienţi angajaţi, cel puţin cât prescrie legea, în urma unui studiu oficial a rezultat că 65% din locuitorii oraşului sunt mulţumiţi şi foarte mulţumiţi şi abia 5% nemulţumiţi de serviciile publice locale. În schimb, sunt multe alte oraşe unde există de la 40 până la 100% mai mulţi angajaţi decât ar permite legea, iar lucrurile nu merg atât de bine ca la noi”, spune primarul Iuliu Ilyes.
Ţinând cont de problemele financiare cu care se confruntă ţara şi reducerile masive de personal, angajaţii Primăriei şi ale celorlalte instituţii publice arondate Primăriei şi Consiliului Local nu trebuie să îşi facă griji în privinţa locurilor de muncă. Din contră, dacă s-ar respecta legea, ar trebui să se facă angajări în mai multe domenii publice, precum Primărie. Aici, în prezent sunt angajaţi 208 persoane, în locul encesarului de 265.
„Eu cred că serviciul public sătmărean funcţionează pe cât se poate de bine ţinând cont de situaţia altor localităţi unde urmează o reducere masivă de personal”, mai spune primarul.