Cutuma spune că locul de parcare de lângă bloc reflectă statutul deţinătorului chiar mai fidel decât maşina. Cu cât parcarea e mai bine poziţionată, cu atât proprietarul este mai "bazat".
Acesta este şi motivul pentru care deţinătorul îşi marchează teritoriul cum poate mai bine: îşi vopseşte numărul pe asfalt, "ocupă" locul cu lăzi sau îl îngrădeşte cu lanţuri. Încălcarea domeniului se lasă cu portiere zgârâiate, cauciuri tăiate sau chiar cu "corecţii" fizice! Ca să pună capăt "luptelor", Consiliul Local a adoptat săptămâna trecută un regulament privind atribuirea locurilor de parcare de la domiciliu, menit să împartă cam 9.000 de parcări la... 75.000 de maşini!
De bunăvoie şi nesilit...
Regulamentul privind atribuirea locului de parcare la domiciliu a fost rumegat aproape un an de zile. A fost retras de trei ori de pe ordinea de zi a deliberativului local, a fost ciuntit, reformulat, dar în final tot a fost votat. Consiliul Local l-a adoptat săptămâna trecută în forma finală, iar acum Primăria aşteaptă viza de legalitate a Prefecturii ca să îl pună în practică deja din ultimul trimestru al acestui an.
Pentru reducerea birocraţiei, din ordinul primarului Ilie Bolojan, iniţiatorii regulamentului au redus la minim implicarea municipalităţii în distribuirea locurilor de parcare. "Vom încheia cu asociaţiile de proprietari un contract de asociere pe cinci ani, le vom preda locurile de parcare numerotate şi marcate, dar de atribuire, de întreţinerea lor şi de încasarea taxei se vor ocupa asociaţiile. Primăria nu are personal care să se ocupe şi de această sarcină", a declarat primarul pentru BIHOREANUL.
Mai mult, conform regulamentului, atribuirea locurilor de parcare nici măcar nu e obligatorie. Dacă membrii cer asociaţiei să le distribuie parcările, acestea le preiau, dacă nu, parchează fiecare unde poate. Ca până acum!
Rezervat!
S