In aceste zile, guvernul ne propune un astfel de sacrificiu. Doar ca nu ne garanteaza ca ne va cruta viata. Ma tem ca romanii vor ramine, din toata aceasta poveste, si betejiti, si condusi la moarte sigura. Noi sintem precum Abelard, doar ca nu am intilnit nici o Heloise pina acum. Urmarind pe toate posturile de stiri noul spagat al guvernarii Boc (sa va amintesc ce inseamna acest cuvint in limba turca? Mai bine renunt...), simt nevoia sa fug cit mai departe de prezentul acesta mizerabil. De ce nu as relua aici o poveste, care ne intareste convingerea ca uneori animalele impun modele pe care oamenii nu gasesc resurse de a le descoperi printre ei insisi? Castorul este, o stie oricine, un animal foarte blind. Calitatea aceasta este pusa in directa legatura cu renuntarea la organele barbatiei. Toti autorii care au scris despre obiceiul castorului de a se autocastra fac aceasta observatie. Isidor din Sevilla (XII, 21) chiar deriva de la acest obicei numele animalului: „Castores sint numiti astfel din cauza faptului ca sint castrati". Altfel, daca parcurgem culegerile si bestiariile din trecut, de la Fabulele lui Esop (153), Plinius (X, 84) ori Magarul de aur al lui Apuleius(I, 9) la Fiziologulgrec si cel latin, la Aelian (VI, 34) si bestiariile medievale franceze ale lui Pierre de Beauvais, Guillaume Le Clerc, Richard de Fournival, Philippe de Thaon, fara sa omitem Cartea comorilor a lui Brunetto Latini, intilnim un acord perfect, care merge de cele mai multe ori pina la reluarea tale qualea fabulei din Fiziolog. In epoca Renasterii, Andrea Alciati revine, in Emblematica sa, la morala fabulei lui Esop, infatisindu-l pe castor, haituit de doi ogari, lepadindu-si „bijuteriile de familie", ceea ce ar demonstra faptul ca e mai intelept sa renunti la bani pentru a-ti salva viata. De aici pornind, traditia crestina impusa de Fiziolog i-a creat reputatia unui intelept, care sti