Serus, unul dintre cei mai mari dealeri Renault din Capitală a achiziţionat în aprilie dealerul IPSO din Ploieşti pentru a extinde operaţiunile într-o perioadă în care majoritatea concesionarilor se concentrează pe restructurare. "Miza": licenţa de dealer Dacia, care poate duce la creşterea vânzărilor de maşini, dar şi a intrărilor în service.
"Am cumpărat IPSO Ploieşti pentru că avem nevoie de Dacia. Cumulat, Dacia şi Renault deţin o cotă din piaţa auto de aproximativ 46% şi marca autohtonă asigură multe intrări în service. Cu toate că vânzările au scăzut, completând Renault cu Dacia putem asigura în service un număr ridicat de intrări şi compania să suporte mai uşor criza", explică Matache Rusea, director general al Serus, companie înfiinţată în 1991 alături de fratele său Adrian Rusea.
Cei doi deţin două centre auto pe bulevardul Timişoara din Bucureşti, o altă unitate pe şoseaua de centură, în apropierea autostrăzii Bucureşti-Piteşti, iar prin achiziţia IPSO şi-au făcut intrarea şi pe piaţa din Ploieşti, unde pot comercializa autoturisme Dacia.
După un nivel record al vânzărilor în 2007, când Serus a comercializat 4.400 de modele Renault, în 2008 volumul a scăzut la 3.000 de maşini, dintre care 500 au reprezentat modelele Nissan, iar în 2009 vânzările au coborât la 1.600 de unităţi.
"Anul acesta ne aşteptăm să vindem în jur de 1.200 de modele Renault.
La acestea se vor adăuga şi modelele Dacia, după ce luna trecută am vândut 64 de maşini. Estimăm că vom vinde la Ploieşti aproximativ 500 de automobile marca Dacia", a declarat şeful Serus.
Activitatea profitabilă a dealerilor auto nu o mai reprezintă vânzările, ci service-ul, în condiţiile în care volumele vândute sunt suficiente doar pentru acoperirea costurilor de operare.
Profitul vine doar din service
Astfel, şeful Serus speră să crească în timp impactul Dacia şi în