Studiul de satisfacţie în ceea ce priveşte deţinerea automobilului (Vehicle Ownership Satisfacţion Study – VOSS) efectuat de JD Power pe piaţa germană a condus la un rezultat incredibil.
În acest an, Dacia ocupă locul doi al podiumului, la egalitate cu BMW şi mult înaintea lui Opel, VW, Audi sau Jaguar. De remarcat că Dacia a obţinut un punctaj general de 836 de puncte, la numai două puncte distanţă de Mercedes, ocupantul primului loc în cadrul VOSS 2010.
Cum s-a măsurat
Studiul măsoară gradul de satisfacţie al clienţilor şi loialitatea acestora faţă de marcă la o viitoare achiziţie pe baza unui formular de evaluare ce măsoară 67 de atribute comasate în patru grupuri. În ordinea importanţei, ele sunt dezirabilitatea maşinii, grup ce a acontat 32% din rezultatul final, în care au punctat performanţele, desigul, confortul şi caracteristicile modelului.
Calitatea şi fiabilitatea maşinii este pe locul doi şi constituie 26% din rezultat. Costurile de exploatare reprezintă 22% şi includ costurile de carburant, asigurare şi reparaţii, iar satisfacţia serviciilor aftersales a constituit ultimul criteriu major de evaluare, ce a mai atras încă 20% din rezultatul final.
În total, cele 67 de criterii de evaluare au însemnat un punctaj maxim de 1000 de puncte. Cu un punctaj cat mai apropiat de 900 de puncte în acest studiu, se consideră că utilizatorul va achiziţiona în mod cert aceeaşi marcă de automobil. După cum se vede, clasaţii pe podium sunt foarte aproape de acest obiectiv.
Rezultate pe clase
În ceea ce priveşte clasamentele pe segmente de piaţă, Mercedes C Class conduce la compact executive cars, adică segmentul mediu premium, în timp ce Mercedes CLK este pe primul loc în segmentul sport.
Kia Picanto este cel mai bun mini de oraş, iar Nissan Note este lider în segmentul mic. Toyota Prius reuşeşte un rezultat spectaculos