Lipsa unei infrastructuri care să permită transporturi gabaritice este unul din principalele motive invocate de Ford pentru prelungirea termenelor contractuale la Automobile Craiova. Salvarea ar putea veni însă de la Uniunea Europeană, prin crearea unei strategii privind regiunea Dunării, în care să fie inclusă pentru finanţare şi Autostrada Sudului Calafat - Craiova - Bucureşti. Autostrada ar deservi cetăţenii din ţările riverane fluviului.
După doi ani şi jumătate de la privatizare, Ford nu a investit mai nimic în fabrica de la Craiova. Deşi anunţau că vor să producă 1.000 de maşini pe zi, americanii asambleaza doar 85. Asta, în condiţiile în care americanii au primit garanţii de stat de 320 de milioane de euro, tocmai pentru a-şi mări capacitatea de producţie. Acum, Ford cere de la Guvern o amânare de un an a termenilor contractuali, până în septembrie 2011. Producătorul auto ar vrea să fabrice 1.000 de maşini pe zi, însă, din cauza infrastructurii deficitare, nu le poate transporta pentru livrare, susţine ambasadorul SUA la Bucureşti, Mark Gitenstein.
„În România nu există infrastructura necesară pentru a transporta maşinile din Craiova. Nu vor construi 1.000 de maşini pe zi pentru a le depozita într-un parc auto şi a le lăsa acolo! Ford nu poate face o investiţie de acest gen. Trebuie să vândă maşinile produse. Dacă nu ai autostrăzi şi un sistem feroviar care să-ţi permită să transporţi maşinile, nu poţi produce 1.000 de maşini pe zi!", a precizat diplomatul.
1.000 de maşini pe zi ar bloca oraşul
Constructorul pune amânarea pe seama crizei, dar şi pe lipsa Centurii Craiovei care ar uşura transportul maşinilor. „Singura cale de acces la fabrică este prin oraş. Astăzi avem o producţie de 85 de maşini pe zi. Când ea va creşte şi vom ajunge la 1.000 de maşini, oraşul va fi blocat“, afirmă Nadia Crişan, reprezentant Ford România. P