Daca in prezent nu-ti poti imagina viata fara el, acum 64 de ani femeile nu-si puteau imagina viata cu el. Minuscul pentru imensa pudoare a marii majoritati, bikini a fost intampinat cu multa reticenta, vanzarile fiind mult sub asteptari in Europa, iar in SUA nefiind acceptat de mase decat cativa ani mai tarziu, chiar daca Hollywoodul il adoptase.
Bikini, asa cum il stim azi, sau in orice caz destul de aproape de forma actuala, a fost lansat in 1946, cand Franta incerca sa-si revina in urma razboiului. Doi designeri francezi au creat aproape simultan ceea ce numim de atunci bikini.
Primul dintre ei, Jacques Heim, proprietarul unui magazin situat pe o plaja din Cannes, a lansat, in 1946, o varianta proprie a costumului de baie foarte mic, care nu s-a bucurat insa de succesul scontat.
Bikini nu e bikini daca nu poate fi tras printr-un inel
In vara aceluiasi an, Louis Reard, la baza inginer de masini, dar care avea grija de buticul mamei sale, a inceput comercializarea unei variante foarte asemanatoare cu Atome-ul lui Heim.
Ce a surprins, a atras atentia si a facut practic diferenta intre succes si esec a fost sloganul simplu, dar sugestiv, sub care s-a desfasurat campania de promovare a lui Reard: "Bikini - mai mic decat cel mai mic costum de baie din lume".
Costumul a fost prezentat la 5 iulie, la patru zile dupa ce incepusera testele atomice din Atolul Bikini, motiv pentru care piesa vestimentara a primit numele "le bikini". Pana si modelul care sa imbrace in premiera bikini a fost greu de gasit, nimeni neacceptand sa poarte ceva care acoperea numai 194 de centimetri patrati pe piele.
In cele din urma, designerul a acceptat ca creatia sa fie prezentata la o piscina publica, Piscine Molitor, de o dansatoare de la Cazinoul din Paris, Micheline Bernardini. Asa cum era de asteptat, Bernard