Cheltuielile pentru acces la Internet si cele de publicitate vor fi pilonii cresterii pietei romanesti de media si divertisment in perioada 2010-2014, estimeaza PricewaterhouseCoopers in cel mai recent raport al sau pe aceasta tema. PwC apreciaza in raportul "Global Entertainment and Media Outlook 2010-2014" ca piata locala de media si divertisment va inregistra al treilea cel mai rapid ritm mediu anual de crestere in regiune pana in 2014.
UPDATE: Dinu Bumbacea, reprezentant al PwC, a spus, luni, in cadrul unei conferinte ca informatiile care stau la baza acestui raport, in privinta pietei romanesti, au fost colectate in ianuarie-martie 2010, iar schimbarile recente din mediul economic pot sa influenteze datele prezentate. Potrivit lui Bumbacea, exista sapte factori esentiali pentru felul cum o companie isi poate cauta locul in "noua ordine digitala globala": flexibilitate in felul cum isi elaboreaza strategiile, implicare in dialogul cu consumatorul, rapiditate in luarea deciziilor si in executie, agilitate in managementul talentelor, capacitatea de a monetiza branduri pe mai multe platforme, abilitati in dezvoltarea parteneriatelor, respectiv intarirea sinergiei intre diversele activitati ale conglomeratelor de afaceri.
Raportul PwC poate fi obtinut aici
Potrivit raportului PwC, in perioada 2010-2014 piata romaneasca de media si divertisment:
va inregistra o rata medie anuala de crestere de 9,1%, urmand sa ajunga la 3,5 miliarde de dolari in 2014. Aceasta valoare este cu 60% mai mare fata de cea din 2009 (2,3 miliarde de dolari).va fi a treia cea mai dinamica din Europa Centrala si de Est, dupa Turcia (rata medie anuala de crestere de 13%) si Rusia (9,3%). Rata medie anuala de crestere a pietei romanesti se situeaza, de asemenea, peste cea a regiunii (8,3%) si va fi de doua ori mai mare decat cea a regiunii EMEA (Europa, Orientul Mijlociu,