MISTERELE UNUI ACCIDENT AVIATIC: Specialiştii demontează teza "eroului", prezentată de MApN. Ei susţin că patru persoane au părăsit aparatul de zbor între momentul impactului şi cel al exploziei. Sursa: Feri Predescu
1 /.
Comandantul Componentei Operaţionale Aeriene a MApN, Victor Strâmbeanu, a declarat ieri că nici unul dintre cei care se aflau în avionul prăbuşit la Tuzla n-a apucat să sară din aparat înainte de impactul cu solul. Cei trei supravieţuitori iniţiali ar fi fost scoşi din avionul în flăcări de un coleg aflat în apropierea pistei, comandorul Marian Marin, cel care a observat accidentul - mai susţine MApN.
Oficial, anchetatorii iau în calcul trei ipoteze: eroare umană, defecţiune tehnică sau condiţii meteo nefavorabile.
Patru oameni ar fi sărit din avion
Versiunea oficială, a "eroului" Marin, e contrazisă atât de militari de la Tuzla, cât şi de specialişti. Surse din cadrul Aerodromului Tuzla susţin că pilotul Daniel Bâlsanu ar fi sărit primul din avionul AN-2. De menţionat că Bâlsanu, martor-cheie al accidentului, a suferit cele mai puţine răni şi se află în afara oricărui pericol.
După el ar fi sărit maistrul militar Marius Nazare, care s-ar fi aflat tot în cabina pilotului. Şi Nazare a supravieţuit, dar e grav rănit la Spitalul Militar "Carol Davila" din Bucureşti. Ultimul ar fi apucat să părăsească avionul locotenentul Liviu Antim, care însă a decedat în noaptea de luni spre marţi la Spitalul Militar din Bucureşti, din cauza fracturilor şi arsurilor suferite şi pentru că aorta i-a fost perforată în urma accidentului.
Surse din rândurile anchetatorilor susţin că şi femeia-pilot, Lavinia Guiţă, ar fi părăsit carlinga. Cadavrul ei carbonizat a fost descoperit lângă avion şi nu înăuntru.
Aceleaşi surse adaugă că, în vreme ce echipajul din cabină ar fi ieşit prin chepe