Firmele care oferă servicii de recuperare a creanţelor nu au personal specializat în acest domeniu, astfel că băncile care apelează la acestea vor avea de suferit.
În perioada următoare, tot mai mulţi clienţi care au restanţe la bănci vor primi telefoane de la recuperatorii de creanţe, pentru a li se aduce aminte că trebuie să îşi achite datoriile. Situaţia se va înrăutăţi, în contextual în care bancherii se aşteaptă ca numărul datornicilor să crească, pe fondul reducerii salariilor bugetarilor cu 25% şi majorarea TVA la 24%.
Însă, băncile care vor pune recuperatori fără specializare pe urmele clienţilor vor avea de suferit.
"Băncile pot suferi la capitolul imagine atunci când apelează la societăţi de colectare a creanţelor care au ca angajaţi persoane fără specializare. Colectarea creanţelor devine una dintre cele mai stresante probleme ale băncilor. Industria recuperării creanţelor se va confrunta cu dificultăţi foarte mari, ce vor afecta atât băncile, cât şi societăţile de recuperare", a declarat Petru Rareş, preşedinte executiv şi director general al Institutului Bancar Român (IBR), citat de Agerpres.
Call center pentru clienţii cu probleme
Radu Graţian Gheţea, preşedintele Asociaţiei Române a Băncilor, a declarat ieri că mulţi clienţi aleg să ceară sfatul reprezentanţilor băncii la care au credite când deja afacerea merge foarte prost. În această situaţie, soluţiile pe care le poate aplica o bancă, de genul restructurării de credite, nu mai poate contribui la salvarea companiei. Clienţii persoane fizice apelează la sfatul angajaţilor băncii mai din timp, astfel că şi procentul celor care se redresează financiar în urma restructurării creditelor este mai mare, comparativ cu persoanele juridice.
Bancherii au decis să înfiinţeze centre de call center, care oferă asistenţă clienţilor.
"La o