Deşi o bună parte din drumurile din municipiu sunt într-o stare jalnică, Municipalitatea timişoreană continuă să investească sume considerabile în studii de fezabilitate pentru proiecte de infrastructură irealizabile acum. Ultima iniţiativă în acest sens este un studiu de fezabilitate pentru realizarea unei estacade C.F.R. care să unească Gara de Nord cu cea de Est. Valoarea investiţiei – aproape 600 de milioane de euro – îi face pe unii consilieri locali să afirme că un asemenea proiect nu are cum să fie realizabil în următorii 20 de ani. Şi, în aceste condiţii, realizarea unui studiu de fezabilitate costisitor este complet inutilă.
Studii plătite acum, pentru proiecte cu viitor incert
Cu tot scandalul iscat la ultima şedinţă de plen, Consiliul Local Timişoara a votat o hotărâre prin care se aprobă un studiu de prefezabilitate pentru realizarea unui obiectiv care, în condiţiile actuale, pare de domeniul fantasticului. E vorba despre ridicarea liniei C.F.R. care traversează Timişoara pe o estacadă, între staţiile Timişoara Nord şi Timişoara Est. Proiectul e unul nerealist prin valoarea sa care, mai ales în actualul context, e fabuloasă : 2,4 miliarde de lei, adică aproape 600 de milioane de euro. Evident că, la un asemenea preţ, valoarea studiului de fezabilitate, care se calculează de obicei ca un procent din valoare proiectului, probabil că este şi ea una astronomică. „Probabil”, pentru că deşi consilierii locali au cerut valoarea acestui studiu, preţul nu le-a fost comunicat, deşi Hotărârea de Consiliu Local a fost aprobată. „Le-am cerut să comunice valoarea studiului, lucru care nu s-a întâmplat până în prezent”, spune consilierul local Adrian Pau.
Argumentaţia acestui proiect, cu termen nedefinit de realizare, e că, în lipsa sa, „efectele negative se vor cumula în timp datorită creşterii traficului auto, ducând la micşorare