Noul Veyron Super Sport a primit în plus 199 de cai putere şi a atins o viteză maximă omologată cu 24 km/h mai mare decât vechea performanţă.
Bugatti Veyron se apropie de finalul carierei, însă grupul VAG a decis că această supermaşină merită un cântec de lebădă pe măsură. Astfel a apărut Bugatti Veyron Super Sport, o versiune chiar mai puternică decât modelul standard.
Cuplu maxim de 1.500 Nm
Super Sport dezvoltă 1.200 CP şi un cuplu maxim de 1.500 Nm, elemente suficiente pentru o viteză maximă limitată electronic de 415km/h pe versiunea de stradă. Faţă de versiunea standard, Super Sport are 199 de cai în plus, iar motorul a primit patru turbine noi, mai mari, precum şi un intercooler supradimensionat. Suspensiile au fost şi ele modificate, inspirate de cele folosite la competiţiile pe circuit, iar structura maşinii a rămas în totalitate din fibră de carbon ranforsată. La volanul acestei rachete pe roţi, pilotul este supus unor acceleraţii laterale de până la 1,4 G!
Fără limitatorul de viteză, pilotul de teste Henri Raphanel a reuşit să atingă chiar şi viteza de 434,211 km/h într-unul dintre cele trei tururi ale circuitului de teste al VW Group din Ehra-Lessien. Celelalte două tururi au înregistrat 427,933 km/h, respectiv 431,072 km/h, astfel că viteza maximă medie a fost de 431 de kilometri la oră, prilej pentru reprezentanţii Guinness World Records aflaţi la faţa locului să omologheze recordul mondial de viteză pentru o maşină de serie. Precedentul record era stabilit de James May, de la Top Gear, care atinsese 407 km/h cu un Bugatti Veyron standard.
Recordul i-a bucurat peste măsură pe oficialii de la Bugatti: „Credeam că vom atinge doar o valoare medie de 425 km/h", a declarat dr. Wolfgang Schrieber, inginerul-şef de la Bugatti, „dar condiţiile de astăzi au fost perfecte şi am primit mai mult decât speram".
Lansarea, în august