Artiştii nu-şi pierd credinţa în artă
Instituţiile de spectacol din România se supun rigorilor instaurate: bani mai puţini pentru salarii, bani mai puţini pentru producţii şi pentru evenimente. Cu toate acestea, pregătirile pentru noua stagiune teatrală au început.
Făcând o incursiune în teatre din Bucureşti şi din ţară, am constatat că unele trupe repetă de zor, altele sunt în vacanţă şi, în august, vor relua spectacolele începute de curând sau vor purcede la crearea de noi producţii teatrale.
În cele trei săli ale Teatrului Naţional din Bucureşti (TNB) vor fi realizate pentru începutul stagiunii: "Spitalul special", piesă scrisă de Iosif Naghiu (premiată la Concursul UNITER, 1994), în regia lui Ştefan Iordănescu (Sala Atelier), cu actori precum Dorin Andone, Mihai Verbiţchi, Teodora Mareş; "Dineu cu proşti" de Francis Veber, în regia lui Ion Caramitru, cu Horaţiu Mălăele în unul din rolurile principale (Sala Mare); "Insula" de Mihail Sebastian, regia Anca Bradu (Sala Atelier) şi "Juma' de viaţă" de John Mighton, regia Cristian Theodor Popescu (Sala Atelier). Centrul de Cercetare şi Creaţie Teatrală "Ion Sava" din cadrul TNB pregăteşte un spectacol-experiment cu piesa "Macbeth" de Shakespeare, în regia lui Radu Penciulescu.
La Teatrul Odeon, se va deschide, în octombrie, Sala Studio (sub Majestic), în spaţiul fostei companii "Teatrul nostru", condusă în anii '40 de Dina Cocea. Cu prilejul inaugurării, se pregăteşte spectacolul "Blifat" de Gabriel Pintilei, regia Alexandru Mihail - al doilea proiect din cadrul concursului "Debut - tineri regizori, texte contemporane", lansat de Odeon. "Blifat" este un cuvânt pronunţat greşit în loc de "bifat" de personajul principal al piesei, un copil, care va fi interpretat de David Petcu, de 8 ani. Alături de el vor juca actorii Laurenţiu Lazăr, Angela Io