Preturile medii reale la automobile pentru consumatori, tinand cont si de inflatie, au scazut in 24 din cele 27 de state membre in cursul anului 2009, scaderea fiind de 10,1% in Romania. Preturile au scazut cel mai puternic in Slovenia, circa 13%, dar au crescut in tari precum Marea Britanie si Suedia, arata un raport detaliat al CE. Desi la nivelul UE preturile la masini au scazut in 2009, serviciile de post-vanzare s-au scumpit, mai arata raportul.
Indicele preturilor UE pentru automobile (care reflecta preturile nominale platite de consumatori, inclusiv rabaturi, TVA si taxe de inmatriculare) a crescut cu 1,1%, fata de cresterea cu 1,7% a preturilor de consum generale, ceea ce s-a tradus printr-o scadere a preturilor reale la automobile de 0,6%.
Preturile reale la automobile pentru consumatori, exprimate in monedele corespunzatoare, au scazut in 24 din cele 27 de state membre in cursul anului 2009. Scaderea preturilor reale a fost foarte pronuntata in Slovenia (-13,4%), Lituania (-11,1%), Slovacia (-11%), Romania (-10,1%), Republica Ceha (-9,4%), Malta (-9,2%) si Bulgaria (-9,1%). Aceste reduceri de preturi ar putea fi explicate prin faptul ca in 2009 majoritatea noilor state membre au fost afectate mai puternic de recesiune decat UE in ansamblu. In ceea ce priveste pietele mai mari, preturile reale au scazut cel mai mult in Spania (-4,7%).
Preturile s-au mentinut in Olanda si au crescut in Regatul Unit (+7,7%) si Suedia (+2,7%). Totusi, trebuie spus ca in aceste ultime doua tari cumparatorii au beneficiat de o reducere extraordinara a preturilor (-9,7% si, respectiv, -5%) in 2008, astfel incat, per ansamblu, beneficiaza acum de conditii mai bune decat la inceputul anului 2008.
Raportul CE arata ca preturile la automobile au scazut in 2009, insa preturile pentru serviciile de reparatie si intretinere, precum si pentru pi