Situatia economica incerta si instabilitatea de pe piata muncii, ii determina pe multi studenti si absolventi sa priveasca viitorul cu ingrijorare. In prezent, Universitatea Romano – Americana incurajeaza schimbul de experienta intre studenti si companiile angajatoare, ca o premisa a proceselor de recruitment pentru angajatii de maine.
O practica frecventa in cadrul universitatilor de prestigiu din strainatate este formarea si recrutarea studentilor pentru a ocupa posturi in multinationale. Un astfel de demers prezinta avantaje pentru ambele parti: companiile pentru ca isi pot alege si pregati mai bine viitorii angajati, iar studentii deoarece au garantia angajarii dupa absolvire.
Universitatea Romano-Americana face posibil acest schimb si in Romania. Mari companii din spatiul economic romanesc si nu numai, au incheiat parteneriate cu Universitatea Romano-Americana pentru recrutarea viitorilor angajati din randul studentilor din anii terminali. Iar acest lucru a devenit deja o traditie de ani buni, ceea ce inseamna ca aceste companii au fost satisfacute de nivelul de cunostinte atat teoretice cat si practice pe care absolventii acestei universitati le detin.
Un bun exemplu este chiar Ionut Gabriel Florea, student in anul II al Universitatii Romano-Americane, care a castigat o bursa in valoare de 3000 EURO oferita de GE Foundation si Institute of International Education si oportunitatea de a participa la un program de dezvoltare a abilitatilor de leader.
La competitia European Enterprise Challenge 2010 organizata de Junior Achievement in parteneriat cu BCR, castigatorii locului I - „Produsul/Serviciul anului” sunt studentii Universitatii Romano-Americane.
Parteneriatele academice cu universitati din SUA si Europa reprezinta un alt factor care contribuie semnificativ la calitatea invatamantului din cadrul Uni