Cu puţin timp în urmă, am relatat una dintre manevrele zilnice pe care Albalact le face pentru a transporta laptele Zuzu şi Fulga de la producător la consumator. În acel moment, am dovedit că transbordarea laptelui se făcea în condiţii improprii pentru un aliment atât de perisabil.
Pe scurt, un consumator care a ajuns acasă cu o cutie de lapte Zuzu alterat a făcut pe detectivul şi a descoperit că depozitul din Constanţa al celor de la Albalact este lângă o fabrică de mobilă, loc unde nu există niciun spaţiu frigorific, iar laptele care este descărcat din TIR-urile ce vin din Alba sau Bucureşti, aşteaptă ore în şir în soare să fie preluat de dube mai mici pe o rampă. Acest lucru nu ar constitui o problemă foarte gravă, dacă laptele în cauză ar fi UHT, ceea ce nu se întâmplă şi în cazul Zuzu. Astfel, odată lanţul frigorific rupt, laptelui nu-i ia prea mult timp să se altereze, ajungând la consumator gata stricat. Şi de data aceasta nu mai este vina comerciantului, ci chiar a distribuitorului. În acel moment, consumatorul care ne-a adus la cunoştinţă acest fapt, a depus o reclamaţie la Oficiul Judeţean pentru Protecţia Consumatorului (OJPC) Constanţa, dar şi la Direcţia pentru Sănătate Publică (DSP) Constanţa. Acum, concluziile celor două instituţii nu sunt îmbucurătoare pentru firma producătoare de lapte.
„A fost o echipă la faţa locului, în urma unei sesizări, şi a descoperit că lanţul frigorific al laptelui se cam rupea, motiv pentru care le-am solicitat celor de la Albalact să apeleze numai la o singură firmă de distribuţie în Constanţa şi să renunţe la cealaltă. Le-am spus să lucreze numai cu cei care au spaţiu frigorific de depozitare, mai departe nu ştiu ce au făcut“, a declarat Dionisie Culeţu, directorul OJPC. Momentan, cei de la OJPC aşteaptă rezultatele analizelor laptelui recoltat, dar la DSP există o anchetă, despre care, însă, direc