• Grupul Renault a vandut cu 21,6% mai multe masini în 2010 decat în primele sase luni ale lui 2009 • Dacia Duster a primit deja 35.500 de comenzi, 25.000 venind din Franta • O piata foarte importanta pentru Renault ramane Romania
Dupa ce a suferit din cauza crizei în prima jumatate a anului 2009, Renault da semne importante de revenire, cresterea la nivel mondial pentru grup fiind mai mare de 20%. Procentul exact este de 21,6%, oficialii Grupului anuntand ca noua tinta pentru întregul an 2010 este o crestere de 8%, în ciuda faptului ca scaderea la nivel european va fi de 7-9%. Per total, Grupul Renault a vandut în lume 1,326 milioane de masini în perioada ianuarie-iunie 2010. Cresterea Renault la nivel mondial este mai mare decat media industriei, care conform estimarilor Grupului este de 16%. Mai mult, îmbucurator pentru grupul cu baza în Franta este faptul ca volumul vanzarilor din prima jumatate a anului 2010 este mai mare decat cel al primei jumatati din 2008, un an în care criza a aparut doar spre toamna. Pe o piata europeana care a crescut foarte putin (+1,5%), marcile grupului Renault au ajuns la +21.6%. Secretul: dealeri diferiti pentru Renault si Dacia pe pietele vestice. "In Franta, unde Dacia este a patra marca ca volum de vanzari pe persoane fizice, showroom-urile sunt deja distincte, iar anul viitor vom deschide noi puncte de lucru exclusive Dacia", a declarat Bernard Cambier, directorul comercial Renault Franta, care spune ca toata reteaua Renault din Europa va fi modificata dupa acest model. O piata foarte importanta pentru Renault ramane Romania. Desi a scazut puternic, piata interna le-a permis celor din Grupul Renault sa ajunga la o cota de piata impresionanta, de 41.9%. "Situatia nu se va îmbunatati deloc în conditiile în care TVA-ul a crescut recent cu 5%", spun oficialii Renault. Desi a crescut cu 21.7% la nivel mondial, Rena