Clienţii firmei de cablu sunt obligaţi să achite la factura lunară bani în plus pentru servicii de mentenanţă a reţelei. Sursa: Vlad Stănescu
După o criză de capital în care mai toate companiile mari au avut pierderi în ultimii ani, unele dintre acestea s-au hotărât să-şi recupereze banii pe spinarea clientului.
Cam aşa pare şi cazul celor de la RCS&RDS, care în ultimele două luni au aplicat o nouă taxă la majoritatea contractelor pe care le au în derulare. Numită oficial, pe chitanţă, comision sau taxă de mentenanţă, RCS&RDS cere fiecărui client câte 5 lei în plus la factură.
Dacă în prima lună a implementării acestei suprataxări, pe chitanţă cei 5 lei erau afişaţi separat la taxe, pentru ca fiecare client să vadă clar costurile, din a doua lună valorile de pe chitanţe sunt trecute sec la total. Schimbarea a survenit după ce la ghişeele companiei foarte mulţi clienţi şi-au exprimat nemulţumirile faţă de respectivul comision.
Ce spun clienţii taxaţi în fiecare lună
Dacă ar fi să considerăm că RCS&RDS taxează doar un milion din clienţii pe care-i are, asta înseamnă că în fiecare lună, compania obţine cam 5 milioane de lei (1,2 milioane euro) din "mentenanţă". La capitolul clienţi pe diferite ramuri, RCS&RDS are peste un milion şi la cablu TV şi la internet, dar şi la telefonia mobilă şi fixă.
"Prima oară când am văzut costul pe notificare am crezut că a fost din cauza faptului că am avut probleme cu cablul, dar şi cu internetul şi i-am chemat pe cei de la departamentul tehnic. Apoi, la ghişeu am văzut că de fapt toată lumea este taxată", ne-a povestit Mihai L., unul dintre clienţii bucureşteni nemulţumiţi.
El spune că i-a cerut casieriţei să-i accepte să achite doar abonamentul fără această taxă care nu apare în contract, dar a fost refuzat. "Eu când am ajuns la casierie pentru a plăti mi