Dacă europenii preferă să circule cu trenul – un mijloc de transport mai rapid și care protejează mediul, în România, numărul celor care aleg calea ferată s-a micșorat de șase ori în ultimii 20 de ani, potrivit AFP. În plus, viteza unui tren de călători este de 50 de kilometri pe oră, în timp ce standardul european este de 160 de kilometri pe oră.
La o scurtă plimbare prin orice oraș din țară rar vezi un loc liber de parcare, claxoanele mașinilor te înnebunesc, iar autostrăzile sunt pline ochi. Și asta pentru că numărul maşinilor s-a triplat în 20 de ani, trecând de la 1,3 la patru milioane, românii îndreptându-se către un "lux" rar în perioada comunistă, potrivit agenției AFP.
Dacă românii au prins gustul mașinilor, europenii s-au orientat către rețeaua feroviară. În schimb, numărul românilor care călătoresc cu trenul s-a micşorat de şase ori, ajungând de la 407,9 milioane la 70,3 milioane, potrivit Institului de statistică. Iar, anul acesta cifrele vor și mai mici. “Traficul ar putea scădea cu 10 la sută în 2010”, a declarat Liviu Pescăraşu, directorul departamentului de călători al companiei feroviare naţionale CFR.
Și francezii au renunțat la tren pentru mașini
"Ce se întâmplă acum în România este similar cu ce s-a petrecut în Franța, în a doua decadă a anilor 20, când s-a renunțat la tramvaie pentru că se credea că mașinile sunt viitorul”, explică Ștefan Roșeanu, secretarul general al Asociației Industriilor Feroviare. Franța a reînceput să folosească tramvaiele, după ce protecția mediului a devenit o îngrijorarea globală.
De ce renunță românii la călătoria cu trenul
Condițiile precare de transport și întârzierile care pot ajunge la două-trei ore îi fac pe români să renunțe la transportul feroviar. Viteza unui tren de călători este de 50 de kilometri pe oră, în timp ce standardul european este de 160 de k