Publicaţia online deţinută de Rupert Murdoch a pierdut mai bine de jumătate din trafic după ce a început să taxeze conţinutul. Scăderea traficului site-ului britanic thetimes.co.uk este mai mică faţă de estimările iniţiale, care preconizau scăderea numărului de vizitatori cu 90%.
Când magnatul media Rupert Murdoch a declarat în vara anului trecut că ştirile nu mai pot fi oferite gratuit şi că vizitarea site-urilor trebuie făcută contracost, lumea l-a privit cu scepticism.
De ce ar plăti cineva pentru informaţii pe care le găseşti „la liber" pe alte site-uri? Totuşi, la scurt timp după aceste declaraţii, părintele trustului media News Corp. a anunţat că primele pagini web care vor introduce plata vor fi cele ale publicaţiilor britanice „The Times" şi „The Sunday Times".
Citiţi şi: Forbes: Ce şanse au site-urile cu plată în România?
În luna mai a acestui an au fost lansate noile variante ale thetimes.co.uk şi sundaytimes.co.uk, iar cei interesaţi se puteau înscrie pe site gratuit timp de o lună.
După introducerea unei taxe, începând cu 2 iulie, publicaţia britanică „The Times" a pierdut mai mult de jumătate dintre cititori. Reducerea numărului de cititori (66%) arată mai bine decât estimările oficialilor companiei, care se aşteptau să piardă 90% din trafic.
Site-ul media beehivecity.com, care citează surse neoficiale, arată că aproximativ 150.000 de persoane s-au înscris la varianta gratuită. În iulie, când site-ul a început să fie contracost, 15.000 de persoane au rămas abonate şi alte 12.500 au folosit aplicaţia pentru iPad.
Un simplu calcul arată că doar cei 15.000 de abonaţi ar aduce în buzunarul editorului aproximativ 120.000 de lire (141.000 de euro) pe lună şi 1,4 milioane de lire (1,65 milioane de euro) pe an.
Doar articolele exclusive aduc abonaţi
Editorul celor două publi