Ion Raţiu este modelul care a inspirat o campanie educaţională pe care o lansează Eduard Andreianu, alias C.R.B.L.. „Generaţia cu papion“ este numele campaniei iniţiate de C.R.B.L. şi mesajul ei se regăseşte în versurile melodiei „Românu’ n’are noroc“.
La întâlnire s-a prezentat simplu, întinzând mâna cu tatuaje pe antebraţ: Eduard. Eduard Andreianu. Pe gât, în partea dreaptă, are un tatuaj care reprezintă două zaruri suprapuse, iar în lobii urechilor stau înfipţi doi cercei care reprezintă acelaşi model, cuburile cu puncte. Adolescenţii şi tinerii îl ştiu pe numele de scenă C.R.B.L. din trupa Simplu, dar toată lumea îl recunoaşte din reclama la o reţea de telefonie mobilă.
„Da, personajele din reclamă sunt chiar mama şi soţia mea, Elena. De-aia reclama se cheamă «Viaţa cu ceva în plus»", recunoaşte CRBL. Dar naşa? Adică pe naşa familiei o cheamă Niculina, aşa cum spune cu atâta convingere mama lui în reclamă? „Da", dă C.R.B.L. un răspuns rapid.
Fetiţa lui, căreia el şi soţia nu încă nu i-au găsit un nume - deşi personajele lor din reclamă încă îl mai caută - se va naşte peste o lună la Spitalul Municipal pentru că, „în caz de complicaţii, avem acolo tot ce ne trebuie", spune Eduard (C.R.B.L.).
Un mesaj neînţeles în urmă cu 20 de ani
Pentru că România „trebuie să se trezească", C.R.B.L. vrea să lanseze „Generaţia cu papion", campanie care promovează educaţia, libertatea de opinie, dorinţa de schimbare, valori care au fost exprimate de Ion Raţiu în 1990.
„Din păcate, puţini au înţeles la momentul respectiv mesajul lui Ion Raţiu. Din păcate, puţini au înţeles că papionul nu este doar un simbol al eleganţei, ci şi unul al educaţiei şi al bunului-simţ. Aceste valori vrem să le cultivăm mai ales în rândul generaţiei tinere. Un papion desemnează un statut social care se identifică cu eleganţa, distincţia, bunul