Renato Brunetta, ministrul italian însărcinat cu reducerea cheltuielilor în sectorul public, a lansat un război împotriva miliardelor cheltuite pe cele peste 90.000 de limuzine oficiale şi pe şoferii lor, scrie Financial Times.
Potrivit rezultatelor parţiale ale unor cercetări realizate de Brunetta, guvernul Italiei are peste 90.000 de maşini şi 60.000 de şoferi oficiali. Pentru a "întreţine" nevoile de transport ale politicienilor, contribuabilii trebuie să plătească anual circa 4 mld. euro.
Ministrul italian a spus că a trebuit să recurgă la "ameninţări, solicitări, call-centere, liste albe şi negre, şantaj moral şi inspectori" pentru a realiza cercetarea. "A fost foarte obositor", spune el.
Rezultatele sunt prezentate pentru fiecare entitate pe site-ul ministerului. Publicul este invitat să facă propriile verificări şi să trimită rezultatele pe o adresă de mail special creată.
Până în prezent, potrivit rezultatelor, ministerul de justiţie este principalul beneficiar al acestor servicii de transport, numărând 1.562 de maşini şi şoferi. Biroul premierului Silvio Berlusconi are 30 de maşini, dintre care o parte sunt Maserati.
Potrivit numărătorii, 10.000 de maşini sunt folosite de politicieni, 20.000 pentru oficiali şi 65.000 de maşini, aşa-numitele "automobile gri", au ca scop transportul în general, cum este cazul livrărilor. Vehiculele utilizate pentru servicii speciale, precum poliţia şi ambulanţa, nu sunt contorizate.
Foştii miniştri au încercat să facă lumină în acest haos însă au eşuat, a spus Brunetta, care a devenit celebru după ce a reuşit să publice salariile oficialilor din sectorul public şi tarifele "consultanţilor". "Sunt un revoluţionar banal", spune el râzând.
Renato Brunetta, ministrul italian însărcinat cu reducerea cheltuielilor în sectorul public, a lansat un război împotriva miliardelor cheltuite pe cele p