Desi frumusetea e un termen oarecum superficial, nu poate fi negat faptul ca este o obsesie a omenirii, de la inceputul lumii, avand reprezentari extrem de diferite in functie de cultura. Daca in Iran ea se reduce la un nas perfect, in vestul Africii rotunjimile exagerate sunt frumusetea suprema. Cu alte cuvinte, frumusetea unuia poate fi uratenia altuia, si invers.
In Iran, de exemplu, atat barabatii, cat si femeile apeleaza la rinoplastie, aceasta operatie fiind garantia frumusetii ulterioare, conform Newsweek. Rezultatul nu e doar un chip mai frumos, dar oglindeste si statutul purtatorului unui nas perfect.
Daca in urma cu cativa ani rinoplastia era asociata cu superficialitatea Beverly Hills-ului, numai in 2006 30.000 de locuitori ai capitalei iraniene, Teheranul, au trecut prin aceasta procedura.
In timp ce milioane de oameni suporta cu stoicism soarele, pentru a obtine o piele aramie, sau folosesc autobrozante pentru acelasi efect, in sud-estul Asiei, pielea pala este asociata cu sanatatea, frumusetea, bunastarea si chiar statutul social.
In ultimii zece ani, afacerea produselor de albit pielea a capatat asa o anvergura incat in Thailanda, de exemplu, este greu sa gasesti cosmetice care sa nu contina si un agent de inalbire.
In ciuda povestilor de groaza ce fac inconjurul mapamondului si arata adevarata parte urata a acestor produce, ale caror efecte sunt pe viata, un sondaj de piata recent a aratat ca 4 din 10 femei din Hong Kong, Malaezia, Filipine Coreea de Sud si Taiwan folosesc cu buna stiinta o astfel de crema.
Candva, curbele lui Marilyn Monroe reprezentau frumusetea suprema. In prezent, idealul reprezinta pentru oocidentali si nu numai o combinatie intre Botox, implanturi, dieta si extensii pentru par - cel putin daca privesti in directia Hollywoodului.