După 1990, elicopterele armatei au fost implicate în numeroase catastrofe aeriene. Cel mai des au fost implicate aparate de zbor autohtone de tip IAR 330 Puma.
Accidentele aeriene în care au fost implicate elicoptere au devenit destul de frecvente după anul 1990. În multe dintre acestea au fost implicate chiar elicoptere ale Ministerului Apărăii Naţionale.
CITEŞTE AICI DESPRE TRAGEDIA DE ASTĂZI DE LA FUNDATA
În 6 ianuarie 1994 un elicopter IAR-330 H, tip Puma, aparţinând unităţii de elicoptere de la Tuzla, unde cu mai puţin de o lună s-a produs o nouă tragedie aviatică, s-a prăbuşit la puţin timp după decolare. Aparatul fusese solicitat de o familie pentru a transporta, de urgenţă, la Bucuresti, un bărbat care avea nevoie de implantarea unui simulator cardiac. O asistentă medicală, bolnavul, doi membri din familia acestuia, împreună cu pilotul şi copilotul, şi-au pierdut viaţa.
În 2001, la jumătatea lunii august, un elicopter militar IAR 330 Puma Socat cu trei oameni la bord s-a prăbuşit de la 50 de metri înălţime, în localitatea dâmboviţeană Boteni. Accidentul s-a produs în timpul unui zbor de antrenament, iar aparatul a căzut chiar în curtea Bazei 61 Aeriene Titu. Toate persoanele aflate la bord au fost rănite în accident.
A ajuns în lacul de acumulare
Un elicopter militar de tip IAR 330 PUMA s-a prăuşit lângă Medgidia pe 7 aprilie 2003 . Aparatul, aparţinând Bazei Aeriene 57 Mihail Kogalniceanu, se întorcea după o misiune de transport de materiale şi nu avea la bord armament sau muniţie. Echipajul era format din trei persoane: doi piloţi şi un mecanic de bord.
Pe 24 octombrie 2006 în jurul orei 13.30, un elicopter de la Baza 90 Transport Aerian, din Bucureşti, s-a prăbuşit în lacul de acumulare de la Goleşti, judeţul Argeş. Aparatul executa un zbor de instrucţie, iar echipajul era compus din