Venitul net al grupului Central European Media Enterprises (CME), care include şi Media Pro Entertainment, a crescut în trimestrul al doilea cu 10% faţă de nivelul din aceeaşi perioadă a anului trecut, la 201,72 milioane dolari, iar profitul operaţional înainte de depreciere şi amortizare (OIBDA) a urcat cu 1%, la 46,19 milioane dolari.
Astfel, veniturile au urcat cu 18,8 milioane de dolari, de la 182,96 milioane de dolari la 201,72 milioane de dolari, iar indicatorul OIBDA s-a majorat cu 400.000 de dolari, de la 45,75 milioane de dolari la 46,19 milioane de dolari, potrivit unui comunicat al grupului media.
Profitul operaţional a coborât totodată cu 12%, de la 28,75 milioane de dolari la 25,45 milioane de dolari, în timp ce profitul net atribuibil acţionarilor a urcat de la 24,08 milioane de dolari la 165,16 milioane de dolari.
Profitul net include şi câştigul obţinut din vânzarea operaţiunilor CME din Ucraina, respectiv 217,6 milioane de dolari, potrivit comunicatului. Fostele afaceri din Ucraina au fost considerate operaţiuni discontinue în raportările financiare pentru trimestrul al doilea şi primul semestru al acestui an.
Totodată, rezultatele pe trimestrul al doilea din 2010 includ afacerile Media Pro Entertainment, integrată de CME în decembrie 2009, notează compania.
"Rezultatele noastre din trimestrul al doilea al lui 2010 sunt mai puternice decât în trimestrul al doilea din 2009. Veniturile la curs valutar constant au urcat cu 15%, iar OIBDA cu 6%, în pofida unei scăderi de 4% a cheltuielilor pe spoturi publicitare TV. Măsurile decisive pe care le-am luat în ultimele patru trimestre pentru a ne repoziţiona afacerea, inclusiv vânzarea operaţiunilor din Ucraina, achiziţionarea bTV în Bulgaria şi integrarea Media Pro Entertainment, s-au dovedit de succes. Prima jumătate a anului a fost dificilă, numai Cehia şi Slovenia începând să