Designerul se numeşte Tom Nulens, este belgian şi a cedat drepturile de autor asupra desenului pe care se bazează elementul central al logo-ului noii campanii de promovare turistică a României unei baze de date cu imagini vizuale, cu doi ani în urmă. Acesta şi-a recunoscut creaţia în logo-ul ministerului Turismului.
Contactat de realitatea.net, Nulens a spus, după ce a văzut logo-ul campaniei Explore the Carpathian Garden lansată de ministerul Turismului condus de Elena Udrea, că este bazat pe desenul lui. "Tot ce pot spune e că este într-adevăr bazat pe munca mea, cu siguranţă", a declarat designerul.
Deasupra logo-ului campaniei "Explore the Carpathian Garden" lansate de Ministerul Tursimului, în partea dreaptă, apare un element grafic asemănător unei frunze de-a lungul unei ape curgătoare. Acesta este elementul pe care l-a recunoscut Nulens ca fiind bazat pe creaţia sa.
Acesta a spus că a desenat în 2008 frunza verde care reprezintă elementul principal din logo-ul campaniei lansate ieri de ministerul Turismului. Tot atunci şi-a cedat creaţia bazei de date istockphoto care stochează imagini de la creatori independenţi şi apoi le vinde, plătind o cotă parte creatorului original. De altfel, designerul a precizat că nici una dintre creaţiile sale nu au fost realizate cu titlu de exclusivitate.
Tom Nulens este un designer independent din Belgia şcolit în design grafic şi comunicare vizuală la Colegiul Sint-Lucas din Antwerp.
Preţul unei imagini de pe istockphoto se exprimă în credite. Vectorul de imagini realizat de Tom Nulens şi ale cărui componente se regăsesc, potrivit autorului, în logo-ul campaniei de branding turistic al României, poate costa 75 de credite şi poate fi folosit de oricâţi utilizatori, 100 de credite în cazul în care clientul cere asigurare legală, 125 de credite pentru tipăriri nelimitate. La numărul de credite se adau