De cate ori vreun membru al Guvernului sau vreun lider local isi da in petec cu o investitie absurda, replica data celor care comenteaza este, invariabil, "sunt bani europeni".
Replica aceasta linisteste spiritele imediat, toti rasufland usurati ca nu sunt banii lor. Insa sunt banii lor, sunt banii fiecarui roman si ai fiecarui cetatean al Uniunii Europene.
Asta pentru ca UE nu face acte de caritate, fiecare tara membra aducand o contributie la bugetul institutiei europene. Bani care, in mod normal, ar trebui sa se intoarca si sa fie folositi in scopuri precise, pentru dezvoltarea tarii respective, pentru toate domeniile.
Asa se face ca, de exemplu, in Romania ajung si bani pentru promovarea tarii, vizandu-se prin asta atragerea de turisti, deci banii ajung si la ministerul pe care Elena Udrea il gestioneaza de doi ani.
Cam asta ar fi, pe scurt, povestea brandurilor noastre de tara - UE ne da banii, scopul e unul singur, deci nu pot fi redirectionati pentru alte domenii, iar daca nu sunt cheltuiti, trebuie dati inapoi, deci alesii sunt nevoiti sa-si puna mintea la contributie sa vina cu un plan.
Anul trecut ne-am laudat ca suntem poporul ales, destinatia perfecta si unica in lume. Singurii trei romani cunoscuti international au fost activati pentru a le spune strainilor ca trebuie sa vina sa ne cunoasca, iar o melodie compusa de Micul Mozart din Carpati - Marius Moga, cu versuri ce atesta ca romanul s-a nascut mai presus de toate poet, a tipat in difuzoarele de pe litoral cateva ore in prezenta ministrului Udrea.
Putin scandal in jurul evenimentului, multa bascalie, si intreaga distractie a costat 1,5 milioane de euro. Ca nu a avut niciunul din efectele dorite este mai mult decat evident, avand in vedere ca un an mai tarziu acelasi minister condus de aceeasi Udrea a venit cu un nou proiect de pro