Scandalul iscat in jurul noului logo turistic a deturnat atentia opiniei publice de la un amanunt interesant, acela ca Romania ar trebui sa devina, gratie campaniei de promovare care se va face pe bani europeni, o destinatie de vacanta pentru aproximativ 40 de milioane de turisti straini in urmatorii patru ani.
Cel putin asa sustin oficiali din cadrul Ministerul Dezvoltarii Regionale si Turismului, dar si din interiorul PD-L.
Daca ne gandim ca Parisul este vizitat anual de 27 de milioane de turisti straini, cifra de 10 milioane de turisti straini pe care MDRT isi propune sa ii atraga anual pentru intreaga tara pare una rezonabila.
In definitiv, 10 milioane de turisti straini la o populatie de aproximativ doua ori mai mare nu este deloc mult, daca ne gandim ca Grecia, tara care se afla in top 20 destinatii turistice mondiale pentru straini, este vizitata anual de 15-16 milioane de turisti straini, cu 50-60% mai mult decat populatia tarii.
Din pacate, in prezent, numarul turistilor straini care ne viziteaza tara nu depaseste 8 milioane anual, dintre care peste 3 milioane fac turism de business. Altfel spus, prin brandul de tara, Ministerul Turismului si-a propus sa atraga in Romania ceva mai mult de doua milioane de straini in plus anual.
O crestere cu 25% a numarului de turisti straini in urmatorii patru ani este mai mult decat optimista, mai cu seama ca Polonia, tara care duce o campanie de promovare axata pe aceleasi valori naturale ca si Romania, si-a propus o crestere a numarului de turisti cu 2,9% anual in intervalul 2010-2015.
Plusul de opt milioane de turisti straini pe care Romania ar trebui sa-i atraga in urmatorii patru ani trebuie sa provina din randul cetatenilor celor opt state tinta pentru campania de promovare: Germania, Marea Britanie, Italia, Austria, Franta, Ungaria, Rusia si SUA