Există similitudini evidente între frunza din brandul de turism al României şi cea din logo-ul unei firme de transport din Marea Britanie, a declarat astăzi ministrul Dezvoltării Regionale şi Turismului, Elena Udrea, înainte de şedinţa Consiliului de Brand.
„Dumneavoastră sunteţi cei care vor decide. Aşa cum veţi decide noi aşa vom proceda", le-a spus Udrea celor din Consiliu, din care fac parte George Copos, Radu Enache, proprietarul lanţului hotelier Continental, şi foştii secretari de stat în Ministerul Turismului Lucia Morariu şi Nicu Rădulescu.
Ministrul a mai spus că, dacă se va dovedi că asocierea THR-TNS a încălcat clauzele contractuale prin care era obligată să prezinte ministerului un produs unic, instituţia nu va plăti banii prevăzuţi în contract.
"Toată această controversă a avut şi efecte pozitive. S-a făcut o promovare a brandului pe care nu ne-am fi permis-o, dacă ar fi fost să o plătim", a mai spus Udrea.
Consiliul de Brand s-a reunit astăzi la sediul ministerului pentru a discuta răspunsul THR-TNS legat de asemănarea dintre frunza din brand cu un alt logo comercializat pe internet. Asocierea THR-TNS susţine că brandul de turism şi toate componentele sale au fost create de ea şi, ca urmare, ele trebuie considerate originale, iar existenţa de elemente grafice cu grad mare de similitudine este relativ comună, dată fiind cantitatea semnificativă de desene pe internet.
Rămâneţi pe www.adevarul.ro pentru noi declaraţii pe această temă.