Vânzările de telefoane mobile la nivel mondial au crescut cu 13 procente în al doilea trimestru, la 308 milioane de unităţi, potrivit datelor companiei de cercetare şi consultanţă Strategy Analytics. Creşterea s-a datorat vânzărilor în creştere de smartphone-uri, se arată într-un proiect al companiei de cercetare IDC, care estimează vânzări de 317 milioane de telefoane mobile în perioada aprilie-iunie.
În prima jumătate a anului s-au vândut astfel 620 de milioane de telefoane mobile, cu 18,5 procente mai multe decât în prima jumătate a lui 2009.
În ciuda rezultatelor financiare în scădere anunţate în primul semestru, Nokia şi-a menţinut poziţia de lider, cu 111 milioane de telefoane mobile vândute şi o cotă de piaţă de 36%, o creştere de aproape 8 procente comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, potrivit Strategy Analytics. Samsung s-a clasat pe al doilea loc, potrivit aceleiaşi surse, cu 63,8 milioane de unităţi vândute, urmat de LG cu 30,6 milioane de dispozitive vândute şi o cotă de piaţă de 10%. Top cinci este închis de Research In Motion (RIM), producătorul telefoanelor mobile BlackBerry, care a vândut 11,2 milioane de telefoane mobile, şi de Sony Ericsson, cu 11 milioane de unităţi vândute, în scădere cu 20% comparativ cu aceeaşi perioadă din 2009. Cel mai bine vândute modele ale Sony Ericsson au fost noile modele lansate anul acesta, care funcţionează pe platforma Android.
"Companiile care sunt concentrate exclusiv pe segmentul de smartphone-uri precum RIM, Apple sau HTC au beneficiat de pe urma creşterii interesului pentru acest tip de mobile", este de părere Ramon Llamas, analist în cadrul IDC.
În România se vând anual între 3,5 şi4,5 milioane de telefoane mobile, potrivit estimărilor de pe piaţă.
Unul dintre motivele creşterii vânzărilor de telefoane mobile este preţul mic al acestora, se arată în raportul IDC,