Geely Holdings Group a anuntat luni incheierea procesului de achizitie a marcii Volvo de la Ford, pentru 1,8 miliarde dolari, scrie agentia chineza de stiri Xinhua. Activele Volvo vor fi predate catre Geely intr-o ceremonie la Londra, iar seful grupului chinez spune ca sediul Volvo va ramane la Goteborg, managementul va avea libertate de actiune, iar intre Geely si Volvo va fi o relatie de "fratie", nu una de subordonare. Ford obtine banii care o vor ajuta sa se concentreze pe dezvoltarea unei singure marci, in timp ce Geely reuseste cea mai importanta tranzactie din istoria industriei auto a tarii.
Intr-un interviu telefonic acordat Xonhua, Li Shufu, presedinte al Geely a spus ca "dupa preluare, Geely ramane Geely, iar Volvo ramane Volvo. Relatia dintre cele doua companii e una de fratie, nu de tip parinte - copil". El a mai spus ca sediul Volvo ramane in Suedia, iar managementul companiei va avea libertatea de a executa propriul plan de afaceri. Prin aceste declaratii chinezii vor sa elimine temerile cum ca preluarea unei marci respectate pe plan international de catre o companie chineza ar putea dauna puternic imaginii Volvo.
Ford vinde practic ultima sa marca "de peste mari", dupa ce in 2007 a vandut Aston Martin iar in 2008 a dat Jaguar si Land Rover. Ford se va putea concentra pe marca cu acelasi nume, avand acum resurse financiare pentru investitii si consolidare. Multi sunt de parere ca Ford a trecut de criza fara a avea nevoie de ajutoare de la Guvern - spre deosebire de GM si Chrysler - tocmai pentru ca a vandut marcile sale europene care nu erau profitabile.
Cel mai bun an de productie din istoria Volvo a fost 2007 cu peste 450.000 de masini fabricate, in timp ce anul trecut nivelul a scazut la 334.000. Volvo Cars are 22.000 de angajati.
Geely face parte din holdingul Zhejiang Geely care in 1986 a intrat pe piata