Frunza va fi păstrată şi eventual va fi uşor modificată
Proaspăt sosită în ţară de la Paris, Elena Udrea, ministrul Dezvoltării Regionale şi Turismului, încearcă să paseze răspunderea în privinţa frunzei buclucaşe din logoul noului brand de ţară al României.
Udrea a explicat că rolul său este doar de a asigura cadrul legal şi că, deşi în opinia sa personală "există similitudini evidente" între frunza din logo şi simbolul folosit de o companie britanică de transport, experţii trebuie să se pronunţe asupra desenului. "Dumneavoastră sunteţi cei care vor decide. Aşa cum veţi decide, noi aşa vom proceda", s-a adresat Udrea reprezentanţilor consiliului, din care fac parte George Copos, Radu Enache, proprietarul lanţului hotelier Continental, şi foştii secretari de stat în Ministerul Turismului Lucia Morariu şi Nicu Rădulescu. Ea a repetat că instituţia pe care o conduce nu va face nici o plată dacă se va dovedi că desenul logoului pentru noul brand turistic al României nu este original. Astfel că acum toată greutatea deciziei în privinţa brandului de ţară este pe umerii comisiei ministeriale de la instituţia condusă de Udrea.
La comisie a participat şi pedelistul Gheorghe Flutur, preşedintele Consiliului Judeţean Suceava. Flutur a declarat înaintea şedinţei că nu ar trebui să renunţăm la frunză. "De ce să renunţăm? Noi, românii, ne tăiem mereu singuri craca", a spus Flutur. În acelaşi timp, Elena Udrea s-a rezumat să spună că doar frunza este singura problemă a logoului şi că, pe toată durata, proiectul a fost perfect legal şi transparent.
Consiliul de Brand a recomandat păstrarea frunzei din identitatea viziuală a brandului turistic şi eventual modificarea uşoară a acesteia, a declarat Paul Mărăşoiu, membru al Consiliului. "Consiliul de Brand e pe deplin de acord cu soluţia propusă de THR-TNS şi îşi asumă pe de-a-n