Realizarea brandului de ţară, o afacere de 890.000 de euro, aduce un profit de 30%
Cele două societăţi care au trudit la construirea sloganului turistic al României rămân la final cu un profit net de 300.000 de euro, profitul fiind de circa o treime din contractul de aproape 900.000 de euro, potrivit unei analize realizate de Jurnalul Naţional.
În luna noiembrie 2009, Eulogio Bordas, preşedintele companiei spaniole de branding THR Asesores en Turismo, Hoteleria si Recreacion, care dezvoltă brandul turistic al ţării în asociere cu Taylor Nelson Sofres, prezenta detaliat în presă cum va fi construit brandul turistic: 10.000 de interviuri realizate în mai multe ţări, o muncă de două luni pentru realizarea strategiei plus desenul şi logo-ul în sine.
Pieţele străine enumerate sunt: Germania, Marea Britanie, Italia, Rusia, Austria, SUA, Franţa şi Ungaria, adică ţările de unde ne-ar putea veni turişti.
Studiul a inclus realizarea a 10.800 de interviuri telefonice, 90 interviuri directe, două focus grupuri, cinci workshop-uri cu echipa de proiect şi trei branding council-uri, potrivit Ministerului Dezvoltării şi Turismului. Bordas spunea atunci că un astfel de interviu costă între 35 şi 50 de euro. În cadrul cercetării este inclus şi un sondaj de opinie realizat în România pe un eşantion de 1.200 de oameni.
Calculând la o medie de 40 de euro, cele 10.000 de interviuri ar costa 400.000 de euro. Suma aceasta în sine ridică semne de întrebare care pornesc de la secretul privind costurile sondajului din România. Andrei Muşetescu, reprezentantul THR în România şi director executiv al companiei de sondare CSOP, întrebat de Jurnalul Naţional, a refuzat să spună care a fost valoarea contractului.
"Elaborarea strategiei de brand necesită un timp de lucru între 1.000 şi 1.500 de ore (maximum două luni)", mai declara î