A scrie despre ce trebuie şi ce nu trebuie să facă un angajator pentru a-şi ges-tiona cât mai eficient echipa, în prezent, este un subiect greu de prins în câteva fraze, întrucât trăim vremuri anormale, cel puţin unii dintre noi.
Psihoza creată la nivel economic de recentele măsuri adoptate de România va influenţa, cu siguranţă, şi piaţa muncii şi deci, o dată mai mult, comportamentul angajatorilor şi al angajaţilor. Strânsa corelare dintre vânzări şi celelalte departamente este acum mai necesară ca niciodată, deoarece bugetele companiilor sunt afectate din nou, iar aceasta înseamnă încă o ajustare a cheltuielilor pentru formare, marketing, publicitate, achiziţii sau angajări. Astăzi, celebrele cuvinte conform cărora comunicarea stă la baza eficienţei unei echipe pot fi mai adevărate ca niciodată.
Angajatorii trebuie să fie foarte atenţi la modul în care îşi gestionează oamenii, căci „luminiţa de la capătul tunelului", prevăzută să apară în al doilea semestru din 2010, s-a îndepărtat încă o dată, pentru un orizont nesigur de cel puţin un an. A nu comunica, în aceste condiţii, a nu reuşi să sudezi o echipă prin trasarea unei viziuni şi a unei strategii clare şi structurate, a te limi-ta doar la „heirupism" şi a interveni în mod despotic pentru a pune lucrurile în mişcare pentru depăşirea momentelor dificile înseamnă în mod sigur a da înapoi la nivelul motivării angajaţilor. Probabil că a venit momentul în care pe piaţă se vor cerne liderii adevăraţi, care au o viziune de ansamblu şi o transmit tuturor celor din jurul lor, fiind urmaţi de bunăvoie de ceilalţi, de liderii care, fără a fi mai prejos profesional, reuşesc, prin opacitate şi autoritarism, să îşi îndepărteze atât de eficient oamenii încât să rămână, de fapt, singuri, în efortul de a depăşi criza actuală.
A scrie despre ce trebuie şi ce nu trebuie să facă un angajator pentru a-şi ges-tiona