Marile magazine ne înşală în privinţa calităţii produselor pe care le vând
Inspectorii de la ANPC au găsit, în hypermarketurile bucureştene, cozonaci de post făcuţi cu zer praf, nepotriviri la gramaj şi etichete cu informaţii false
Principalul loc de aprovizionare, datorită varietăţii produselor, supermarketurile şi hypermarketurile par să nu facă altceva decât să profite de clienţi, înşelându-i în privinţa calităţii, etichetării şi publicităţii produselor comercializate. Cozonac de post făcut cu zer praf, nepotriviri la gramaj şi etichete cu informaţii false. Acestea sunt doar câteva dintre abaterile descoperite de Protecţia Consumatorului în hypermarketurile din Capitală.
La sfârşitul lunii iulie, inspectorii Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) au efectuat o serie de controale în hypermarketurile şi marile lanţuri de magazine din Bucureşti, la care au participat şi reprezentanţi ai Direcţiei Regionale de Metrologie Legală Bucureşti (DRML). Au fost efectuate 20 de acţiuni de control la puncte de lucru aparţinând: Real, Kaufland, Mega Image, Billa, Gima, Rewe, Cora, Auchan şi Carrefour.
Controalele, care au avut scopul de a verifica calitatea, etichetarea şi publicitatea produselor alimentare comercializate, precum şi modul de apărare a interesului economic al consumatorilor prin legalitatea funcţionării cântarelor utilizate de magazine au avut rezultate cât se poate de interesante.
Ambalaj la preţ de carne
Astfel, cei de la Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor au depistat o modalitate de înşelare la cântar a clientului folosită de aproape toate magazinele controlate: comercializarea unor produse în caserole care aveau înscrisă pe etichetă cantitatea ce o cuprindea şi pe cea a caserolei. Cu alte cuvinte, un client, care dorea să cumpere o caserolă de carne, e