Tamas participă la concursurile de karting de când avea şapte ani. El moşteneşte pasiunea pentru automobilism de la tatăl său, Istvan, care, la rândul său, a fost pilot de karting în copilărie.
În timp ce alţi copii de vârsta lui abia învăţau să se dea cu bicicleta, Tamas conducea deja prima sa maşină. Era un jeep mai mic, pe care l-a primit pe când avea doar şase ani şi jumătate de la tatăl său, Istvan, un împătimit al automobilismului, care a făcut chiar el maşinuţa. Pentru că i-a plăcut imediat să conducă o maşină, Tamas a fost înscris de tatăl său în competiţiile de karting. Primele două karturi au fost făcute tot de tatăl său, iar primul concurs a fost unul interjudeţean, la Oradea, unde el s-a clasat al treilea. Avea atunci doar 7 ani.
Tot timpul pe podium
De atunci şi până acum Tamas a participat la aproape toate competiţiile organizate în ţară, la categoria lui de vârstă. „În general, sunt tot timpul pe podium“, explică modest adolescentul, fără să spună, că, de fapt, cel puţin în Sălaj, nimeni nu-i st în faţă şi că şi în ţară nu sunt mulţi mai buni ca el. De altfel, la ultimul concurs naţional, organizat în urmă cu patru ani, la Caransebeş, Tamas a ieşit al treilea pe ţară, ceea ce nu e deloc rău la posibilităţile de pregătire existente în Zalău.
Cheltuieli mari
Pe lângă cheltuielile cu antrenamentele, kartingul presupune costuri foarte mari şi cu maşinile. Iar pentru a se putea pregăti, Tamas trebuie să meargă la Cluj, unde a fost păstrat un kartodrom de pe vremuri. „Un kart nou ajunge la 6.000 de euro. Cauciucurile rezistă cel mult la două – trei curse, iar setul costă 150 de euro. Un lanţ, pe care îl poţi folosi la două curse, mai costă 30 de euro. Motorul se uzează după maximum patru curse, iar înlocuirea lui cu altul folosit, dar încă bun, costă încă 300 – 400 de euro“, explică tatăl lui Tamas cheltuielile pe ca