De curând a fost adoptat noul logo, la nivelul Uniunii Europene, pentru a certifica produsele ecologice. Până acum, în fiecare ţară, prin ministerul de resort, cel al Agriculturii, în cazul României se aprobau doar nişte organe de certificare, fapt ce a dus la anumite probleme. “S-au ivit nişte întrebări, fiind foarte mult comerţ intracomunitar, dacă într-o ţară a fost certificat un produs, automat buna credinţă trebuia să primeze în acest domeniu. Având în vedere că erau nişte ţări cu probleme, printre care şi România, aflată pe ultimul loc în ce priveşte agricultura ecologică, întrecută şi de Bulgaria, s-a stabilit să se facă un logo, astfel ca clientul să poată vedea că produsul este unul bio, pentru toate ţările“, a declarat Thomas Weinraub, director general al firmei “Sonnentor România”.
Lipsa de pregătire
Astfel s-a creat o imagine, un desen, aşa numita “euro-frunză” care explică că produsul este unul ecologic, apare numărul de certificare din fiecare ţară şi automat protecţia consumatorului poate afla dacă acel produs este unul ecologic sau nu. “Prin acest logo raza de acţiune, de control al produselor este foarte simplă. Din păcate în România încă nu avem pregătire pentru personalul protecţiei consumatorilor şi aici avem o problemă enormă. La centru se cunosc aceste lucruri, dar în teritoriu, nu ştiu ce înseamnă un produs ecologic, cum trebuie el verificat. Legea era foarte ambiguă, nu se făcea o diferenţă între materie primă şi produs finit, şi s-au iscat multe probleme. Sper ca acest logo, şi în România va aduce o linişte”, a precizat Thomas Weinraub, directorul general al firmei “Sonnentor România.”
Specificarea zonei de provenienţă
Ca noutate, s-au introdus două elemente, şi anume desenul şi organul de certificare, plus faptul că s-a introdus un text prin care acel produs se poate identifica ca şi agricultură E, din UE, sa