Circa 1,7 miliarde de persoane, adică 25% din populaţia totală a lumii, citeau un ziar în fiecare zi, în 2009, potrivit unui studiu global realizat de World Association of Newspapers and News Publishers (WAN-IFRA), citat într-un comunicat de presă al instituţiei. Tirajul ziarelor a scăzut uşor în întreaga lume în 2009, pe fondul recesiunii. Impactul crizei economice pare să se reducă, potrivit WAN-IFRA. Studiul arată că industria ziarelor rămâne una importantă şi dinamică,
Circa 1,7 miliarde de persoane, adică 25% din populaţia totală a lumii, citeau un ziar în fiecare zi, în 2009, potrivit unui studiu global realizat de World Association of Newspapers and News Publishers (WAN-IFRA), citat într-un comunicat de presă al instituţiei.
Tirajul ziarelor a scăzut uşor în întreaga lume în 2009, pe fondul recesiunii. Impactul crizei economice pare să se reducă, potrivit WAN-IFRA. Studiul arată că industria ziarelor rămâne una importantă şi dinamică, în pofida recesiunii şi a dezvoltării mediilor digitale.
"Sincer, am observat o tendinţă printre jurnalişti de a evidenţia aspectele negative ale acestei industrii, când, de fapt sunt multe aspecte pozitive", a declarat Christoph Riess, CEO al WAN-IFRA.
Potrivit studiului, 25% din populaţia lumii citeşte un cotidian în fiecare zi, iar procentul creşte la 35% dacă sunt adăugate şi publicaţiile care nu apar în fiecare zi. Tirajul ziarelor a scăzut cu 0,8% în 2009, o scădere nesemnificativă în condiţiile recesiunii şi comparativ cu scăderile înregistrate de alte industrii. Tirajul ziarelor a scăzut mai ales pe piţele dezvoltate, în timp ce în Asia a crescut cu 1% în 2009. Numărul de ziare la nivel global a crescut cu 1,7% comparativ cu 2008, ajungând 12.477 în 2009. Cele mai mari pieţe pentru industria ziarelor sunt: India - 110 milioane de copii vândute zilnic, China - 109 milioane de copii vândute zilnic