Cererea mare pentru acest metal a dus la formarea unor reţele bine organizate, ce dau bătăi de cap poliţiştilor europeni. Căile Ferate din Belgia au anunţat că furturile de cabluri de cupru au revenit „la modă“ anul acesta, după ce în 2009 se înregistrase o scădere a acestor activităţi.
Patru români au perturbat circulaţia feroviară a aproape 120 de TGV-uri, în Franţa
Furtul de cablu, sport naţional
Cuprul de la Mausoleul din Parcul Carol, furat cu geamantanul
În primele luni ale acestui an, numărul furturilor de cabluri de cupru a fost cu 129% mai mare faţă de 2009, potrivit unui raport al Societăţii Naţionale a Căilor Ferate din Belgia (SNCB). Cauza o constituie creşterea preţului la cupru, ca urmare a cererii tot mai mari, mai ales din partea Chinei şi a Statelor Unite.
Conform presei belgiene, printre cei care se ocupă cu astfel de furturi se numără şi românii. Astfel, cinci persoane, printre care şi trei români, au fost prinşi în flagrant, luna trecută, în timp ce furau cabluri de cupru, la Schaerbeek, o localitate în apropiere de Bruxelles. Ancheta este în curs.
Compania feroviară belgiană a dat asigurări că furturile de cabluri de cupru nu influenţează securitatea călătorilor. Site-ul RTL Info scrie însă că minutele de întâziere provocate de aceste furtului au crescut de la 10.000, în 2009, la 15.000, în 2010.
Reţele organizate
Furturile de cupru, un metal folosit în numeroase sectoare, s-au transformat în ultimii ani într-o "afacere" gestionată de reţele bine organizate. Tot în Belgia, în urmă cu două săptămâni, poliţia a arestat doi bărbaţi care conduceau o astfel de reţea.
Căile ferate sunt "victimele" predilecte, dar hoţii nu se sfiiesc să fure şi din întreprinderi sau chiar de pe proprietăţi private. Duminică, cinci români au fost prinşi de poliţia germană în timp ce încărcau într