Peste 20 de spanioli şi italieni lucrează în barăcile amenajate în apropiere de localitatea Şagu. Reprezentanţii companiei de construcţii FCC au accelerat lucrările pe viitoarea autostrada dintre Arad şi Timişoara.
O mână de constructori străini are misiunea să termine în timp util Autostrada Vestului, cel mai important proiect de infrastructură din vestul ţării. Aceştia îşi au sediul central în nişte capsule care, de afară, par a fi simple barăci ce îi adăpostesc pe constructorii arşi de soare. Înăuntru însă sunt birourile consorţiului de firme FCC Construction Astaldi. O astfel de „locuinţă” costă peste 10.000 de euro. Încăperile sunt moderne (există secretariat, arhivă, contabilitate sau birou de şedinţe) cu aer condiţionat şi istalaţii IT de ultimă oră.
Este locul de unde vin indicaţiile echipei de specialişti. Acolo se află şefii de producţie, angajaţii de la planificare, logistică, birou tehnic, topografi, maeştri, contabili, magazioneri şi asistenţi de producţie. Cu toţii sunt spanioli şi italieni.
Vezi galerie foto cu inginerii spanioli şi italieni de la Şagu
„România e specială”
Unul dintre manageri este spaniolul Rogelio Sabate, care a venit în România în urmă cu doi ani. A lucrat şi la DN 6, între Timişoara şi Lugoj, şi vorbeşte deja binişor română.
„România este specială. Se spune că muncitorilor de aici nu le place munca şi cam fură. Nu este chiar aşa. Din păcate, tot timpul se vede doar partea goală a paharului. Dar pentru că salariile sunt de regulă proaste, au şi ei tendinţa să lucreze mai puţin. Eu am lucrat cu români şi în Spania şi pot să spun că sunt foarte buni, dar trebuie căutaţi şi găsiţi”, a declarat Rogelio Sabate, managerul de construcţii de la Autostrada Vestului. Înainte a lucrat la construirea unor drumuri la Barcelona şi într-un port din capitala Cata